Drift og vedligeholdelsesplan for andelsforeninger

Få et 10 årigt vedligeholdelsesbudget

Vi hjælper med at skabe overblik over ejendommens tilstand og tryghed omkring prioritering af ejendommens økonomi i forhold til vedligeholdelsen af jeres ejer- eller andelsforening.

Vedligeholdelsesplanen indeholder en tilstandsvurdering af ejendommen fra kælder til tag, og koster fra kr. 8.000.

Hvad er en vedligeholdelsesplan?

En vedligeholdelsesplan fungerer som et styringsredskab til bestyrelsen eller administratoren af en andels- eller ejerforening. Den hjælper til at holde overblik over, hvilke vedligeholdelses-mæssige opgaver, der skal foretages og hvornår.

Planen bliver typisk udarbejdet for en 10-årig periode, så man hele tiden ved, hvilke opgaver der skal prioriteres, på hvilken tid af året samt hvorfor, og hvad det vil koste.

Hvilke dele skal vurderes?

Som udgangspunkt er følgende omfattet af en vedligeholdelsesplan.

  • Vinduer, døre, faceder, isolation, tag og kælder
  • Varme-, vand-, gas-, og el-installationer
  • Trapper, porte og etageadskillelse
  • Køkken, bad og ventilation
  • Afløb og kloakker

Hvad koster en vedligeholdelsesplan?

Den helt nøjagtige pris på en vedligeholdelsesplan afhænger af omfanget af opgaven. Vi giver derfor altid et tilbud med en fast pris. Nedenfor kan ses estimater baseret på, hvor mange opgange der er tale om:

1-3 opgange: fra 8.000 kr.
4-10 opgange: fra 9.995 kr.
10-20 opgange: fra 11.995 kr.

Så nemt skifter i administrator

  • Opsigelse af jeres nuværende administrator

    I opsiger jeres nuværende administrator og giver os besked.

  • Materiale og IT system

    Vi indhenter alt materiale fra jeres administrator og opretter jer i vores system.

  • Gennemgang af aftaler

    Vi gennemgår jeres abonnementer og aftaler, og sikrer at de er økonomisk optimale.

  • Opkrævning

    Vi sikrer, at vi er klar til at indkræve den første måneds husleje.

  • Fast kontaktperson

    I får en fast kontaktperson her hos os, så I altid ved hvem I skal kontakte.

  • Velkomstbrev

    Vi sender velkomstbreve til beboerne og informerer dem om de praktiske foranstaltninger.

Kundeudtalelser

En administrator der vil deres kunder…

En administrator der vil deres kunder det bedste. Man skulle tro at det er en lang og svær proces at skifte administrator, men i dette tilfælde er det gået helt smertefrit. I bestyrelsen tillægger vi denne ‘smertefri process’ VOPA og det team der har hjulpet os igennem.

God kundeservice

Vi er i efteråret 2017 overgået til Vopa ejendomsadministration. Bestyrelsen og jeg er godt tilfredse med overgangen fra vores tidligere administrator. Vopa hjalp os med at finde et nyt forsikringsselskab med væsentligt bedre dækning af vores bygning.

Varm anbefaling

Vi har fået VOPA som administrator, og det har virkelig været godt. De er meget professionelle, venlige, fleksible og imødekommende. Det har helt klart givet vores ejendom merværdi i form af at bygningen nu er i bedre stand samt at dokumentation og styring af foreningen er mere professionelt drevet. Kan varmt anbefale dem.

God og imødekommende dialog og samarbejde

Fra først møde med VOPA Egendomsadministration har der været en god dialog, de har været meget imødekommende med vores Ønsker og nu bruger vi dem som Bygningsvejleder samt Administration i Vores Andelsforening.

Flot rapport

Det er en rigtig flot rapport I har lavet til os. I vores lille andelsbolig forening har vi nu noget at arbejde med. Det er nemt at overskue og virkeligt professionelt lavet. Har allerede anbefalet VOPA til en anden forening.

Super service!

Vi er en lille andelsforeningen, der i sommeren 2016 overgik til VOPA administration. VOPA er meget kompetente, og samarbejdet er i top. Derudover er prisen også meget fordelagtig. Vil klart anbefale VOPA ejendomsadministration.

© Copyright - Vopa Ejendomsadministration